In the middle of the dessert - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu In the middle of the dessert - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu

In the middle of the dessert

Door: Gert en Evelien

Blijf op de hoogte en volg Gert en Evelien

21 November 2008 | Australië, Alice Springs

Hey allemaal,
We zijn al veilig in alice springs aangekomen! Ondertussen hebben we al vele honderden km door de woestijn gereden en hebben we de grote bezienswaardigheden gedaan. De gigantische rots uluru was echt indrukwekkend. omdat het s'nachts zwaar regende hebben we zelfs watervallen van deze rots zien stromen. Aangezien het al 10 jaar geleden was dat het hier geregend had was dit zeer zeldzaam. 50 km verder (achter de hoek) waren de olga's. Dit is een verzameling van iets 'kleinere' monolieten.
We zijn ook lang kings canyon gepasseerd. Een rode canyon waar het lekker warm was en waar je jammer genoeg niet kon zwemmen. Hier hadden we geluk want de weg hiernaartoe was nog maar net terug open.

Hierna zijn we verder getrokken naar alice springs en de macdonnel ranges. Van deze laatste hebben we maar een deeltje kunnen zien wegens het bordje 'road closed'.

We zijn ook al goed geworden in gratis camperen. Meestal wel tof en nee... niet illegaal. Er is meestal plek om een kampvuurtje aan te leggen waar je dan s,avond met andere campeerders rond kan zitten. Ah ja er is ook nog iets speciaals gebeurd. Evelien heeft voor het eerst in haar leven gewonnen met poker!!!

Van hieruit rijden we verder naar de devils marbels en verder noord naar Darwin, waar het naar horen zeggen 'slechts' 45 graden is.

Er zijn ook nieuwe foto,s

Voor onze ouders: Wij zullen de volgende dagen niet te bereiken zijn dus het heeft geen zin om te bellen. Zodra we in Darwin aangekomen zijn zullen we terug iets laten weten.

• 23 November 2008 - 15:27

Ma:

Groetjes vanuit een wit Belgenland.
    Het sneeuwt hier al heel de zondagmiddag.
    En bij jullie, toch niet te warm?
    Dikke kussen van ma.
    Ik denk heel dilwijls aan jullie.

• 01 December 2008 - 18:34

Rita En René:

Zo te zien en te lezen beleven jullie ginder de tijd van je leven. Prachtige foto's en toffe berichten die jullie doorsturen, dat is wel leuk voor ons om dat te kunnen volgen. Geniet er maar van en veel groetjes van ons beiden.