Aan het werk - Reisverslag uit Rollingstone, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Rollingstone, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Gert en Evelien

05 Januari 2009 | Australië, Rollingstone

Na het vertrek van Sigrid en Marlies hebben we ons op de administratieve kant gestort.
Er moest nog een vlucht naar Nieuw-Zeeland geboekt worden en dat is bij deze gebeurd. We zullen daar terug te vinden zijn van 22 maart tot 14 april. Daarnaast is ook een zoektocht naar de geschikte job van start gegaan. Na een aantal mailtjes waar we tot nu toe nog geen antwoord op hebben gekregen, besloten we niet langer af te wachten en er zelf op af te stappen. We hadden in Cairns gehoord over een pineapple fabriek in Rollingstone (een boeregat net boven Townsville) waar we ons geluk eens konden gaan beproeven. En inderdaad, we konden de volgende dag beginnen.
We hebben nu net onze eerste werkdag achter de rug, vol pineapples. Het is zwaar werk, waarbij volle dozen versjauwd moeten worden. Gelukkig mogen de vrouwen het iets lichtere werk doen, wat natuurlijk ook nog zwaar is ;) We zouden er ongeveer een week tot anderhalve week kunnen werken. Eens kijken of we het volhouden!
Dikke kussen van twee afgematte Belgjes

• 05 Januari 2009 - 15:16

Marijse:

Ela schattekes!

Gelukkig Nieuwjaar!!!Twas hier een goei feesje!Hopelijk ook bij jullie;)Hier ist pokkekoud dus ik lees met gemengde gevoelens over jullie avonturen(met grote jaloezie dus:))Hahaha Eve heeft de spin dus wel overleefd? Oe-een wast?Amuseert u daar int zonneke!!!Groetjes van op mijn weekje kliniek!

• 07 Januari 2009 - 16:13

Chris:

Moest het spaarpotje dan toch aangevuld worden ? Maar ik denk dat jullie dat zeker zullen volhouden,aangezien jullie wat ervaring hebben in land- en tuinbouwactiviteiten :p. Nog veel werkgenot.