serieus temperatuursverschil - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu serieus temperatuursverschil - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu

serieus temperatuursverschil

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert en Evelien

23 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

We zijn nog een beetje verder van Belgie weggevlogen en zijn veilig aangekomen in het land van lord of the ring, maori's en kiwis. Op de luchthaven proberen twee motorbendes het ons nog moeilijk te maken door er een minioorlog te beginnen maar we geraakten nog net op tijd aan onze vlucht. Alle geluk dat Evelien haar bommen deze keer niet meegenomen had want ze werd grondig gecontroleerd op explosieve restelementen...
Toen we om 1u snacht aankwamen in christchurch bleek het hier 5 graden te zijn!!!! Iets waar we niet op gerekend hadden. Vandaag hebben we onze dag gevult met christchurch (the garden city) te verkennen en warme kleren te kopen. Snobs als we zijn, hebben we voor de merkkledij(Northface) gekozen. Het viel wel mee dat we een uitverkoop vonden waar we deze spullen voor een fractie van de Belgische prijs konden kopen. Om niet te snobbig te worden heeft Evelien dan ook maar een lere jas gekocht in een tweedehandswinkeltje. De NZse cultuur lijkt meer europees te zijn dan australie. Christchurch is een rustige, open stad zonder reclameborden op elk huis. Morgenvroeg om 8u beginnen we aan onze rondreis.

groetjes

• 23 Maart 2009 - 18:17

Chris,:

Ha, ha, bij ons is het toch 10 graden.
    Ik denk dat het serieus tegenvalt, die koude temperaturen. Dat bruine zomerkleurtje zal er vlug terug af zijn.