brisbane - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu brisbane - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu

brisbane

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert en Evelien

26 Februari 2009 | Australië, Hervey Bay

Hey Hey hallo,

Het is ondertussen al een tijdje geleden dat we een schriftelijke samenvatting gegeven hebben van onze aussi avonturen. Maar hier is er weer een echt verslag.
Ongeveer drie weken geleden zijn mijn ouders en mijn broertje aangekomen in hervey bay. We hebben ze meteen op de boot gezet en is goed dooreen geschud in onze 4x4 op de weggetjes van fraser island. Wat we daar allemaal uitgespookt hebben kan je zien op ‘fraser island the movie’ die terug te vinden is op facebook. Direct na onze terugkomst op het vaste land zetten we koers naar the town of 1770 (dit is echt de naam van het stadje). Dit was best nog een spannend ritje, vooral door de mist en het ontbreken van straatverlichting en wegmarkeringen. De volgende dag zette ik mijn familie op de boot naar het reef. De zee erheen was nogal woelig maar de visjes, schildpadden en koralen waren van de partij.
Hierna trokken we richting Brisbane, de derde grootste stad van Australie en op het moment nog sterk aan het groeien. Dit betekend dus FILLE, iets dat we in dit dun bevolkte land niet meer gewoon waren. Brisbane is een gezellige grootstad verstrengeld rond een rivier met veel winkeltjes, restaurantjes en barretjes. Hier is onzen Dieter terug huiswaarts gevlogen om nog een beetje te architectureren.

Rond Brisbane liggen een heel aantal nationale parken en deze zijn we met mijn ouders gaan bezoeken. Eerst naar de glashouse mountains, uitgedoofde vulkanen waarvan de basaltkernen honderden meters boven het landschap uistaken. Vervolgens naar de oceaan om te zwemmen en koala’s te spotten (ze hebben zicht jammer genoeg niet aan ons laten zien). Dan maar naar NSW gereden om er gigantische granieten monolieten te beklimmen, super steil en een beetje buitenaards. Hier hebben we ook Evelien haar verjaardag gevierd. Jammer genoeg bevatte het stadje geen sushirestaurant maar in de chinees hebben we ook goed gevierd.
Na nog een stop in lamington np, met prachtige uitzichten en wandelingen in de toppen van de bomen, en surfers paradise reden we terug naar Brisbane. Voor we afscheid namen van mijn ouders zijn we alsnog Sushi gaan eten in Chinatown. Tis echt om te verschieten hoeveel van de rollekes Evelien binnenkrijgt :).

Nu zijn we terug met zen tweeën en verblijven in coolongata, een klein surfersstadje op de grens tussen queensland en NSW. Aangezien je niet in Australië kunt geweest zijn zonder op zen mist te hebben geprobeerd te surfen hebben we vandaag een lesje gepakt. Na twee uur kon ik op mijn plank staan rechtstaan, hihaa!!! Evelien is al top op haar knieën geraakt:).
Volgende week gaan we onze handen nog eens uit de mouwen steken en gaan we WWOOFen (willling workers on organic farms) Dit wil zeggen dat we een aantal uur per dag werken voor kost en inwoon. We hebben hier al veel positieve reacties over gehoord van medereizigers en zijn er wel eens benieuwd naar.

Voila dit hebben we allemaal uitgespookt hier in down under.