Zweten in de Australische zon - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu Zweten in de Australische zon - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu

Zweten in de Australische zon

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert en Evelien

12 November 2008 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal

We zijn aangekomen in Adelaide, de stad van de festivals, de wijn en vooral de zon. We zijn al drie dagen in deze ontspannen grootstad en hebben al drie dagen stralende zon gehad. Gisteren een beetje rust gepakt van het vakantie nemen en geluierd in de schaduw op onze camping met zwembad die vlak aan de oceaan ligt. Het handige aan de campings hier is dat je er meestal een volledig uitgeruste keuken en bbq ter beschikking hebt. Dit betekent lekker koken en eten!! ( vanavond nog is een bbqtje houden in de avondzon, jullie efkes een tikkeltje jaloers maken :)

Wat hebben we allemaal uitgespookt sinds ons vorige postje? We zijn verder gereden langs de kust tot we een versteend bos op de top van een klif tegenkwamen. Het bleek uiteindelijk wel geen echt bos te zijn geweest maar twas wel de moeite. Die dag stak er een fikse wind(understatement) op en zijn we goed uit(weg)gewaaid op en strandwandeling. 's Avonds nog genoten van een zonsondergang in de zee vanop het strand onder een dekentje met een glasje wijn in de hand. (alleen een beetje jammer dat de zon achter ons onderging en dus niet in de zee zakte). Dan verder gereden naar Mt Gambier, een stadje met hier en daar een mooi rond gat in de grond van 20 m diep. Dit waren gaten gevormd door de oplossing van de limestone. Er waren tuintjes in gemaakt en ze werden bewoond door possums. Verder nog een kratermeer bezocht met een zeer blauwe kleur.

De camping van de volgende dag is ook wel even het vermelden waard.De baas van de camping zei dat het 'kind of calm' was en dat we ons eender waar mochten zetten. Dit betekende dat we de enige mensen op heel de camping waren!! Hier nog lekker gebbq onder een druivelaarafdak en voor het eerst kangoeroe geproefd.

En nu zitten we dus in adelaide op een schitterende camping een beetje aan de hitte te wennen om ons voor te bereiden aan de outback waar het volgens een kerel die er net vandaan komt nu ongeveer 45 graden is. Hopelijk kan onze stalen ros ( en wijzelf) dit aan.
Meer hierover in ons volgende postje als we weer in de bewoonde wereld zijn aangekomen.

groetjes
Gert

Voor al diegenen die problemen hebben de foto's terug te vinden:

• 12 November 2008 - 20:26

Willem:

Hey la bas,

stoeffers met jullie bbq-weer!! hier regent het anders ook niet hoor (op deze moment toch niet), alleen wat frisjes...
    Mercikes voor jullie mailtje trouwens, zo hebben we toch al het gevoel ooit in Australië geweest te zijn hé.
    nog veel plezier en niet te hard verbranden in den 'outback' he.

groetjes!!

• 13 November 2008 - 16:45

Chris:

En wij maar werken !
    Wees voorzichtig in de outback.

• 04 December 2008 - 22:39

Frank:

Liefste Evelien een dikke knuffel en vele kusjes van het Kennes-team!Ja hoor we zijn je nog niet vergeten!Nog veel plezier daar Frank.En ook de groetjes aan Gert!