Outback toch niet zo warm - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu Outback toch niet zo warm - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu

Outback toch niet zo warm

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert en Evelien

16 November 2008 | Australië, Coober Pedy

Hallo allemaal,
Aangezien ze hier in de outback blijkbaar ook al internet (gratis) ,in tegenstelling tot gsm verbinding, hebben uitgevonden volgt hier nog postje voor het thuisfront.

Ons eerste plan was om het eerste stuk via gravelroads te doen om dan in coober pedy terug op de hyw te komen is afgelast wegens het slechte weer. Toen we in pt augusta gingen informeren naar de toesand van de wegen bleken er onweerstormen aan te komen en konden de wegen wel gesloten worden. Dan maar braaf via de hyw de outback ingereden. Tis hier echt wel rood met schitterende verzichten, witte en rode zoutmeren, hier en daar een kangoeroe en gigentische roadtrains (die zijn dus echt gigantisch met tot 4 aanhangwagens aan). Enkel van de beloofde verschroeiende hitte en de schitterende sterrenhemel hebben we nog niet veel gezien. Tis hier namelijk bewolkt en regent af en toe, maar dit zal wel beteren als de stormen zijn overgetrokken.

We hebben vanacht op een restplace geslapen met een wc, enkele bankjes en een beschutting tegen de zon of regen in ons geval. De hyw is een goeie weg die door het verlaten landschap snijdt en af en toe bruggen heeft over een stukje zand. We zijn ook al een bord tegengekomen met landingsbaan erop, hier bleek de weg eveneens te fungeren als landingsbaan voor vliegtuigen. Toch maar even de lucht afgezocht naar eventuele bovenliggers.

Nu zijn we aangekomen coober Pedy, de opaalhoofdstad van de wereld. Hier zullen we eens zoeken naar cadeautjes voor het thuisfront se :).
We gaan nu een camping zoeken, die ondergrondse sites heeft. Beetje bescherming zoeken tegen de beloofde onweders. Morgen proberen we weer verder te trekken, nog maar een 600 km, naar Alice Springs.

Tot dan

PS: Dieter ik denk dat Brat Pitt en Angelina Jolie?

• 17 November 2008 - 03:10

Kristien En Robin :

Hey Gert en Evelien,

merci voor jullie berichtje op onze blog. Ondertussen is onze auto terug in orde. En we zitten nu op een boerderij aan t wwoofen.

Misschien komen we jullie onderweg tegen want we gaan dezelfde route doen, alleen zitten jullie een heel stuk voor, maar wie weet :).

Nog veel plezier en we kijken al uit om naar dat deel van t land te gaan.

Groetjes Kristien Robin (die met hun kapotte auto van AutoBarn:))

• 18 November 2008 - 15:36

Chris:

En waar blijven die foto's ? We lezen hierboven maar van schitterende vergezichten, rode meren,.....
    Of zit jullie fotoboek al vol ? We kijken er echt naar uit.
    Jullie zijn al goed opgeschoten, nu al aan
    die beroemde rots.( of moeten we berg zeggen)