smelten in darwin - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu smelten in darwin - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu

smelten in darwin

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert en Evelien

24 November 2008 | Australië, Alice Springs

Hiphoy we hebben de outback overleeft!!! Onze falcon heeft ons goed door de'woestijn' gevoerd. Zelf is hij er niet helamaal ongeschonden uitgekomen dankzij een kleine aanvaring met een roadtrain. Allee toch met een steentje dat onder de wielen van de doadtrain wegschoot recht tegen onze voorruit. We zitten nu met een barst van ongeveer 50cm die elke dag een beetje groter wordt. Volgens een garagist is het wel 100 % veilig en kunnen we er nog een paar keer met rond australie rijden.

De laatste dagen is het hier extreem warm geweest. We zijn van zwembad naar zwembad gereden om niet helemaal weg te smelten. Gelukkig heeft elk raodhouse hier bijna een bar met airco en een zwembad om eve of u positieve te komen.
De nachten zijn hier precies nog warmer dan de dagen omdat dan de wind wegvalt. Tis dus puffer geblazen in onze falcon. Vanacht om 3u heb ik wel een oplossing in elkaar geflanst terwijl Evelien een koud afkoelingsdouchke nam. Met destokken van onze tent en een vliegenet heb ik een outdoor slaaplek gemaakt.
Daardoor hebben we toch wel zeker tot half 8 kunnen slapen!!

Maar buiten de hitte ist hier echt wel mooi en plezant. We hebben toffe outbackbars bezocht met vanalles aan het plafond( van vreemd geld tot strings en bh's). Verder hebben we nachtelijke zwemparijtjes gedaan in een hot water spring( dit was nog koeler dan de omgeving) in een soort oase en vandaag hebben we in bijna elke waterval van het litchfield national park gelegen.

Nu zitten we in Darwin en hebben hier een kamer geboekt in een jeugdherberg en deze heeft airco!!! We gaan hier dus is goed en koel in slapen.

groetjes aan iedereen daar in de sneeuw.

• 24 November 2008 - 21:32

Dominique:

wouw, zalige foto's. het ziet er echt allemaal geweldig uit. Hier in België gebeurt er niet veel, buiten veel sneeuw en veel kou.

amuseer je nog te pletter en geniet van elk moment.

Dominique

• 30 November 2008 - 18:08

M'rijke:

Hey schatties

Amaai...de verhalen en de foto's, das echt om jaloers van te worden! Das zo een beetje een droomwereld!! Het is wel grappig om te zien dat jullie toch nog niet veel veranderd zijn. Evelien met teveel dagcrème op haar been, Gert 'de man' die zelfs rotsen splitsen kan...EN...blijkbaar worden de springkasteelactiviteiten van de kikker toch wel een beetje gemist!!! Er is een springmat en de helden moeten zich toch wel even laten gaan. Fijn om te weten natuurlijk. De kikker is ondertussen wel verhuisd en heeft nu véééééééééél meet plaats.

Kangoeroes, koala's...allemaal zo de max! Maar wat me helemaal deed vebazen...n chocoladewinkel??? Ok, ik zit dan mss wel in Brussel, het hart van de chocolade, maar daar staat wel NERGENS 'Free chocolade tasting'. Komaan!!! Dat maakt van Australië helemaal de max!! En daar stijgt die jaloezie weer..

In ieder geval, maak er nog n ongelooflijk zalige tijd van!!

Groet-ies
    M'rij