Onderweg naar Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu Onderweg naar Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Cairns

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Gert en Evelien

02 December 2008 | Australië, Sydney

Helemaal opgefrist en uitgeslapen, dankzij een hemelse airco, hebben we Darwin verlaten. Nog eventjes langs de garagist om onze falcon te laten nakijken (helemaal geen problemen natuurlijk, tis een goe beesje) en dan onderweg naar Kakadu National Park. Het allergrootste van Australie, en bekend om de Aboriginal Rock Art dat er te vinden is. Door het regenseizoen waren de wegen voor een groot deel ontoegankelijk dus moesten we op de geasfalteerde stukken blijven. (Na ons avontuur in Coober Pedy met de dirtroad namen we geen risicos meer ... zie foto) We zijn er toch in geslaagd de tekeningen te bewonderen en van weeral een uitgestrekt en prachtig uitzicht te genieten.
Van daaruit moesten we voor een groot deel terug de Stuart HWY nemen naar het zuiden. Onderweg konden we niet weerstaan aan de gedachte de hotsprings te passeren en er niet in te zitten... dus ja... een frisse duik kan deugd doen! Na de afslag in Tennant Creek richting Townville zijn we nu in Mount Isa aanbeland, nog eens een redelijk GROTE stad! Waar ze dan ook een bib en free internet hebben... waar we al de ongeduldigen nog eens van lectuur kunnen voorzien :)

We zijn ondertussen al weer terug wat afgekoeld van de vreselijke hitte in Darwin. Het is nog steeds lekker warm, maar de nachten zijn frisser hier. Echt vakantieweer dus... zo moet het he!

Zonnige groetjes aan het miezerige Belgielandje :)

• 03 December 2008 - 23:15

Marijse:

Ela schatties
    sorry dat al zo lang gelede is zit altijd in Gent hard te werke en goe te feeste;)Amuseert elle bangelijk en stuurt verdekke is wa zon op aub!!!Ik haat winter!euh as er nieuwe roddels zijn hebbek ze allemaal gemist!en oe smaakt kangoeroe?!groetjes van mij en de Jeff!tot de volgende ps: bangelijke foto's!!!

• 04 December 2008 - 14:26

Dieter En Evelyne:

Wat een variatie in landschappen! Mooie foto's! Nog veel amusement ginder, ook met die vliegen :)!