howhowhow - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu howhowhow - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu

howhowhow

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert en Evelien

29 December 2008 | Australië, Cardwell

Howhowhow!!! Merry X-mas and a happy new-year

Het is een tijdje geleden, we weten het, maar de voorbije dagen hadden jullie het waarschijnlijk toch te druk met feestjes en cadeautjes of blokken om onze blog te volgen (alhoewel sommige mensen tijdens deze laatste activiteit verdacht veel op internet zitten:)). We hebben hier in Australië echter niet stilgezeten. Nu ongeveer een 10 dagen geleden zijn mijn twee zusjes geland in Cairns. Na een vluchtje van 27u en met een lange broek en zware rugzak verschoten ze toch wel even van de zinderende, vochtige hitte in dit tropische gedeelte van down under (en het was nog maar half 9 ‘s morgens). Maar met onze falcon voerden we ze rechtstreeks naar de camping met verfrissend zwembad en slaapcabines met airco.

Om de jetlag te vergeten hadden we de volgende dag al een snorkeltrip naar het reef gepland. Als je zoals ik gewoon bent om in de middellandse zee te snorkelen is dit toch wel even verschieten. Overal schitterend gekleurd rif met vanalle soorten visjes, van nemo tot een grote rog (zie foto’s van de onderwatercamera). Omdat het hier laagseizoen is voer de goedkopere boot niet maar kregen we een upgrade naar de chiquere boot (ge hoorde ons ni klagen). ‘s Middags dus een koud en warm buffet met scampi’s!!

We besloten dat het toch nog niet warm genoeg was en trokken nog een 100 km verder noordwaarts naar Daintree National Park (where the rainforest meets the reef). Een park vol regenwoud met zwempoeltjes en lianen, mangroves vol gigantische spinnen en muggen en vooral eindeloze stranden in idyllische baaien. Het reef zijn we ook gaan zoeken (met onze mooie stingersuits aan) maar dit was niet te vergelijken met het outerreef van de dag ervoor.

Aangezien Australië toch voor een groot deel uit outback bestaat maakten we een kleine trip landinwaarts om mijn zussen een impressie te geven van dit gigantisch continent. En ja we kwamen de gigantische roadtrains tegen onderweg naar undara volcanic park. Dit park staat bekend om de langste lavatube van de wereld. Dit zijn ronde, ondergrondse tunnels met een doorsnede van 10 tot 20 meter, gemaakt door een lavastroom.

Kerstmis hebben we op een onbewoond eiland (hinchinbrook island) gevierd. Hier maakten we een vierdaagse trektocht. Met een grote zware rugzak en vol goede moed zette een boot ons af op een idyllisch strand. Ik zal een korte impressie geven van de 4 dagen. Strand met palmbomen, zware rugzak, warm, ah rugzak af, 300m naar boven, ooohhhh schitterend uitzicht, terug naar beneden, rugzak aan, regenwoud, varaan, strand, dutje, nog maar 2u, camping, koel zwemplekje, zere rug, gigantische spin, aahh rugzak terug aan, door water wandelen, over de rotskes, de eerste blijnen, door het moeras, modderige en stinkende voeten, steekvliegen, zweten, verkoelend water, rugzak wordt precies altijd maar zwaarder, muggen, zere voeten, ah we zijn er of nee nog 500m over het stand, om 7u in ons bedje, om half 6 er terug uit, evelien valt op haar poep, ureke platte rust, damn enkel omgeslagen, waterval met ‘zwembad’, nog maar 7,5km, hihaaaaaaaa we did it !!!!!!
We hebben maar even een 4daagse trektocht voor experienced bushwalkers min of meer heelhuids overleefd!!

En nu zitten we terug in de bewoonde wereld uit te bij te komen op de camping en jullie van een beetje leesvoer te voorzien.

De foto's van al deze avonturen zijn al van gisteren te vinden op facebook maar voor de mensen die ze in de juiste volgorde en met commentaar willen zien staan ze vanaf nu ook op mijn space.

Gert, Evelien, Sigrid, Marlies

• 29 December 2008 - 11:25

Chris:

Waw ! Niet te geloven, zo mooi.

• 29 December 2008 - 15:27

Ingrid & Ivan :

We hebben zeer genoten van de prachtige foto's. We wensen jullie alle vier van harte een gelukkig nieuwjaar en een goede verderzetting van jullie Aussi-avontuur!
    Groetjes uit Lier.
    De buren.

• 04 Januari 2009 - 17:09

Marlies:

Ik heb net de foto's nog eens bekeken, t was echt een fantastische reis!! En nu terug aan het werk in een ijskoud België :-s