withsundays - Reisverslag uit Rollingstone, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu withsundays - Reisverslag uit Rollingstone, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu

withsundays

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert en Evelien

23 Januari 2009 | Australië, Rollingstone

Hey half bevroren Belgen,

Hier is het regenseizoen goed begonnen en zonnige hete dagen wisselen af met regenachtige hete dagen. Op dit moment zitten we in een cafeetje te wachten tot onze auto gemaakt is. De laatste week hebben we er al wel enige kosten aan gehad. Onze startsleutel was kapot… Evelien kende haar eigen kracht niet na al dat annanassenheffen en draaide het plastiek los van het metaal. We hebben hier al wel een sleutelmaker gevonden die een nieuwe sleutel voor ons heeft geslepen. Dan hebben we onze auto laten nakijken (gewoon onderhoud) en onze band laten maken. Hier bleek dat de stoplichten niet werkte maar dat moesten we in een andere garage laten maken. Vandaar dat we hier nu zitten de wachten… hopelijk is het niet te erg.

We zijn natuurlijk niet heel de tijd met onze auto bezig geweest(zoals je aan de foto’s kan zien). We hebben de ruwe kust rond Bowen verkend. Dit is een rotsachtige kust met regelmatig een mooi palmbomenstrandje. Daarna zijn we verder getrokken naar airlie beach, de uitvalsbasis voor de Withsundays. Hier hebben we een zeiltocht geboekt naar deze schitterende eilandengroep. We vertrokken lekker vroeg (7u) voor een ganse dag rondzeilen op een paarse catamaran (De Camira = Aboriginal voor wind) .
Onze dagindeling zag er als volgt uit:
Vertrek + briefing
Persoonlijke verwelkoming door de kapitein in het Nederlands
Koffie of thee met koekjes
Luieren en genieten van het uitzicht in een boomnet
Koffie met een heel assortiment cake
Nog wat in de zon liggen
Snorkelen bij hook island (waar Evelien een eindje meezwom met een zeeschildpad)
Een scampicocktail (ik twee want er waren er nog over:))
Een eindje verderzeilen naar whitehavenbeach
Zwemmen, luieren en cricket spelen op dit schitterende strand
Lunch= uitgebreid buffet en all you can eat bbq, hihaa
Glaasje wijn en pintje in de middagzon
De wind werd steker dus we konden wat sneller zeilen
Namiddagsnack , doritos , kaas, koekjes en een fruitschotel met annanas
Regenboog in de zon
Aankomst (6u) ooh jammer dat gedaan is
Na deze zeiltocht was het dus wel te verstaan dat we geen avondeten meer binnenkregen dus zijn we maar wat gaan zwemmen in lagoon en iets gaan drinken in de plaatselijke partybar.

Nog niemand zin om een weekje op bezoek te komen?

foto's op : http://cid-b3396205c47209d2.skydrive.live.com/browse.aspx/withsundays en ook op faceboek als het internet nog niet op s

• 23 Januari 2009 - 05:38

Kristien En Robin :

Dag toeristen,

die zeiltocht op de whitsundays was precies zalig. Wij hebben ook wa geld uitgegeven voor een 3 daagse tocht op Kangaroo Island, was ook wel zalig.

Problemen met de auto, we kennen het :). We hebben ook al wat vervangingen moeten doen ondertussen. Jullie hebben precies goed werk gevonden, wij zitten nu in Perth (we hebben onze plannen een beetje aangepast) en zijn op zoek naar een jobke, efkes rondzoeken dus.

Hoe valt het regenseizoen eigenlijk mee daar in het noorden want we zijn op onze weg naar het noorden.

Nog veel plezier!

Groetjes Robin en Kristien