rondtrekken - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu rondtrekken - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Gert en Evelien Leyssen - WaarBenJij.nu

rondtrekken

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert en Evelien

05 Februari 2009 | Australië, Hervey Bay

Hellow,

In tegenstelling tot wat ze op het nieuws vertellen is het hier niet zo heel warm (naar Australische normen weliswaar). De hittegolf bevindt zich in het zuidelijk gedeelte van het eiland. Wij hebben hier een meestal een bewolkte hemel met nu en dan een bui. Het goede is wel dat het steeds rond de 30°C is waardoor een buitje geen kwaad kan.

We zijn ondertussen ongeveer 700km zuidelijker gereden langs nationale parken, kangoeroes om mooie stranden, rumdestilleerderijen en schildpadden. Allereerst zijn we eungella np gaan bezoeken. In de boekjes stond er dat je hier zeker vogelbekdieren kan zien. Wij dus vol goede hoop naar dit zeldzaam maar bekend diertje op zoek. En ja hoor er was er 1tje zo lief om voor de lens van onze camera te poseren. Hier maakten we ook een toffe wandeling door het regenwoud in de gietende regen. Gewoon zwembroek en watersandalen aan en door de plassen stappen, wel een unieke ervaring. We trokken verder naar cape hillsborough, waar er kangoeroes op het strand zouden zitten. Aan de receptie van caravanpark vertelde ze ons dat we tussen 6am en 6:15 am het meeste kans hadden om de kangoeroes te zien rondspringen op het strand. We vonden dit wel een beetje een raar en vooral kort tijdstip maar de volgende morgen stonden we toch mooi op het strand. En idd het zat er vol kangoeroes. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat de campinguitbaters er om iets na 6 ook waren met eten voor de beestjes…. Twas dus een beetje getrukeerd ma ja… Als ge daar dan me uwe slaapkop sta denkte wel “waarom kunne ze die nu ni om 8u eten geven”. Op deze camping heb ik ook nog een kleine aanvaring gehad met een verkeerd geparkeerde boom…
Aangezien er een brief ging aankomen in airlie beach zijn we nog even terug naar boven gereden om deze te gaan ophalen. Jammer genoeg bleek hem er nog steeds niet te zijn (na een dikke week). Dan maar sushi gaan eten in een plaatselijk restaurantje, stokjes klaar en smullen maar. De rolletjes kwamen voorbijgevaren op bootjes waar ge dan de lekkerste uit moest kiezen.

Verder hebben we ook eindelijk iemand gevonden met en gestemde gitaar met 6 snaren (hadden er al een valse met 4 snaren gevonden maar dat speelt nogal moeilijk). Ik heb dus mijn muzikaal talent opgediept en samen twee Australiërs, een fransman en een grote fles sherry zongen we de nacht weg (int Engels klinkt deze zin beter).

Hierna doken we terug de natuur in en reden naar de blackdown tableland en cavarnon np. Twee nationale parken waarbij een plateau van zandsteen zich een paar 100 meter boven het landschap verheft. Dit zorgt voor spectaculaire uitzichten, canyons, watervallen en platte banden op de gravelroads. We worden nog experts in het banden vervangen (allee ik in het vervangen en Evelien in het foto’s trekken van deze gebeurtenis).

We hebben ook een stop gemaakt in bundaberg, de thuisstad van de wereldbekende Bundaberg rum. Dit wereldbekend zijn willen ze wel, maar elke keer als ze hun productie verhogen gaan de Australiers meer rum drinken zodat ze bijna niets kunnen uitvoeren :). Zouden ze daar geen Bio-ingenieur nodig hebben om het productieproces te optimaliseren zodat jullie in België ook van deze rum kunnen genieten? De stranden van deze stad zijn de broedplaats van zeeschildpadden en die zijn we dan ook gaan bezoeken. We zagen er 100 kleine schildpadjes uit het nest kruipen en een grote schildpad een nest maken en er een 100tal eieren in leggen.

Nu zitten we in Hervey Bay, de uitvalsbasis voor fraser island waar we volgende week met een 4x4 gaan rondcrossen.

De nieuwe foto's zijn te vinden op:
En ook op facebook

• 09 Februari 2009 - 10:53

Liesbeth:

Hy Eve,

Lang geleden ik weet het, maar met twee kindjes heb ik hooguit de tijd om jullie avonturen te lezen. Het ziet er allemaal super uit, jullie zien er trouwens ook geweldig uit, duidelijk aan het genieten.
    Hier is het allemaal oké, geen kangeroes maar wel twee patatjes die ons druk bezighouden.

Liefs,

Lies

• 18 Februari 2009 - 13:54

Rani En De Rest:

Een heel dikke PROFICIAT
    met jouw verjaardag!!!24

3 dikke verjaardags kussen!!
    XXX <3